Enovatis na czele multiagentów

Enovatis SA, spółka, do której należą portale turystyczne Wakacje.pl i EasyGo.pl, ujawniła wyniki za 2014 rok. 26,6 mln zł przychodów ze sprzedaży wycieczek i 105 tys. klientów to wynik, który plasuje spółkę na pozycji największego multiagenta turystycznego w Polsce.
Więcej

Oferta touroperatorów coraz bogatsza

Co biura podróży przygotowały dla turystów w tym sezonie? Kto skorzysta ze zorganizowanych wyjazdów za granicę?
Więcej

Singiel na wakacjach

1/4 wszystkich wyjeżdżających na urlop Polaków to single. W przeciwieństwie do turystów z dziećmi single nastawieni są głównie na zwiedzanie i zabawę.
Więcej

Komunikaty prasowe: 2010

Na narty do Finlandii i Andory... Trwa sprzedaż oferty zimowej w sezonie 2010/2011

easygo.pl 2010-10-05
Finlandia i Andora to dwie kierunkowe nowości przygotowane na tegoroczny sezon ZIMA 2010/2011. Nowych kierunków jest zdecydowanie mnie niż przed rokiem, biur podróży organizujących wyjazdy na narty też, ale samej oferty zdecydowanie więcej. Nawet o 18 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Jak zwykle najszybciej znikają oferty świąteczne, sylwestrowo-noworoczne i te z okresu ferii zimowych. Coraz większą popularnością cieszą się propozycje odpoczynku APRES SKI. W Polsce zdecydowanie królują obiekty SPA&Wellness.

W tym roku wyjazdową ofertę narciarską sprzedawaną przez portale turystyczne przygotowało dziesięciu touroperatorów. O siedmiu mniej niż przed rokiem. Już w połowie września portalowe katalogi zawierały ponad 157 tys. aktywnych zimowych propozycji. Rok temu było ich znacznie mniej, niespełna 130 tys. Autorami tegorocznej oferty są biura: Active Travel, Neckermann, TUI, Otium, Moje Wakacje, Oskar, Orka, Itaka, Triada i Rainbow Tours.

Ponad 5 tys. ofert ma w tej chwili karnet narciarski w cenie, a ponad 3 tys. propozycji objętych jest już teraz promocją typu last minute. - Po trudnym, drugim z rzędu, roku w branży turystycznej następuje widoczne wzmocnienie specjalistyczne - ocenia Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu w portalach turystycznych Wakacje.pl, EasyGo.pl i Wypoczynek.pl. - W tzw. małym (zimowym) sezonie pozostali tylko Ci gracze, którzy wcześniej wypracowali sobie mocne pozycje i dobre rozeznanie w zimowym rynku. W tym roku nie ma miejsca dla eksperymentatorów.

Wygląda na to, że nie ma też miejsca na magnetycznie brzmiące nowości narciarskie. W tym sezonie, tradycyjnie skupiono się na ofercie 3 stałych segmentów i liście krajów uzupełniających podstawę. Nowości są zaledwie dwie. Andora z ofertą pirenejską i Finlandia, która zastąpiła słabo sprzedającą się przed rokiem Norwegię. Kolejny sezon z rzędu w sprzedaży pojawiły się oferty do Kanady, Hiszpanii, Bułgarii i Słowenii. Ciekawostką są Niemcy, którzy będą w tym sezonie próbować zawalczyć z sąsiednią Austrią o polskiego klienta.

Ceny utrzymują poziom sprzed roku. Nasze wydatki zależą zatem przede wszystkim od oczekiwań i preferencji. Najtańsze, 7-dniowe oferty w Słowacji i w Czechach znajdziemy już za 550-615 zł za osobę. We Włoszech cena idzie lekko w górę i pnie się do poziomu 850 zł. W Austrii można znaleźć dobre pokoje w apartamentach za blisko 450 zł, a we Francji - promocyjnie - nawet za 260zł. Najtańsze wyjazdy do Szwajcarii zaczynają się od 680 zł, a wyprawa narciarska w hiszpańskie góry Sierra Nevada może kosztować nawet 2790 zł. To już impreza samolotowa. Podobne wyloty do Kanady to wydatek rzędu 8600 zł, a do Bułgarii nawet ponad 1060 zł.

[TABELA 1 - LICZBY I CENY OFERY - do pobrania na dole strony]

Trzeba pamiętać, że oferta zimowa w dużej mierze oparta jest o dojazdy własne (prawie 99 proc. całości ) i bardzo często zawiera minimalne formy wyżywienia - tylko śniadania (BB). Rozbudowanie pakietów żywnościowych automatycznie podnosi kwoty danej imprezy do góry.

Tradycyjnie najszybciej sprzedają się oferty świąteczne, sylwestrowo-noworoczne i te z okresu ferii zimowych. - Narciarze i snowboardziści to bardzo specyficzna grupa klientów - podkreśla Agnieszka Herbut-Jurczik, nadzorująca pracę działu sprzedaży w portalach Wakacje.pl, EasyGo.pl i Wypoczynek.pl. - Rezerwacje są zazwyczaj kilku, kilkunastoosobowe, czynione do bardzo konkretnych obiektów i w równie konkretne miejsca. Często z dużym wyprzedzeniem czasowym. Z całą pewnością nie jest to turystyka poznawcza, nastawiona na zwiedzanie. To typowa turystyka wypoczynkowa, przy czym za wypoczynek uznajemy tu bardzo dużą aktywność na stokach - dodaje Herbut-Jurczik.

Rzeczywiście, aktywni narciarze potrafią przez szereg lat jeździć w ten sam region, bardzo często do tej samej doliny czy na ten sam lodowiec, a nawet tego samego obiektu hotelowego. Liczy się przed wszystkim bliska odległość do stoku, świetnie przygotowana infrastruktura narciarska i doskonałe zaplecze pobytowe.

Drugi rok z rzędu Polacy stawiają na ofertę APRES SKI. Szerokie zaplecze usług i możliwości wypoczynku nie dla narciarzy i snowboardzistów pomaga organizatorom pozyskać nową grupę klientów. - Dziś praktycznie każdy region narciarski przygotowuje plenerowe otwarcia sezonu, nocne festyny, zimowe fiesty i cały pasaż usług dodatkowych, od wynajęcia helikoptera, paralotni czy balonu, przez wycieczki na nartach biegowych, rakietach śnieżnych, wyprawy psimi zaprzęgami i skuterami śnieżnymi, aż do basenów, kręgielni, centrów SPA&Wellness, szkół tanecznych i językowych. Dla miłośników skocznych wrażeń zimowych i dużych prędkości przygotowano tory saneczkowe, bobslejowe, skocznie i rynny snowboardowe - wylicza Damian Bielak, koordynator ds. jakości w dziale sprzedaży Wakacje.pl, EasyGo.pl i Wypoczynek.pl. Dziś oferta zimowa to cały pakiet atrakcji nie tylko dla narciarzy.

[TABELE do pobrania na dole strony:

2 - ZIMA POLSKA;
3 - ZIMA SŁOWACJA;
4 - ZIMA CZECHY;
5 - ZIMA WŁOCHY;
6 - ZIMA AUSTRIA;
7 - ZIMA SZWAJCARIA;
8 - ZIMA FRANCJA;
9 - ZIMA FINLANDIA;
10 - ZIMA ANDORA;
11 - ZIMA KANDA;
12 - ZIMA HISZPANIA;
13 - ZIMA BUŁGARIA;
14 - ZIMA SŁOWENIA;
15 - ZIMA NIEMCY ]


Pierwsza oferta zimowa sprzedana została w tym roku już na początku sierpnia. Może oznaczać to tylko jedno. Miejsca w dobrych obiektach, położonych w najlepszych lokalizacjach danych regionów znikną jako pierwsze. Stanie się to jeszcze w październiku. Podobnie będzie z oferta świąteczną, noworoczno-sylwestrową i tą z okresu ferii zimowych. Trzeba pamiętać, że mimo nazwy 'mały sezon' wyjazdy zimowe stanowią dziś drugą, równoległą część urlopową dla wyjazdów letnich. Chętnych na zimowy oddech od pracy jest bardzo dużo, a infrastruktura obiektowa nie tak bogata jak w przypadku turystyki letniej. Jeśli chcemy wybrać się w tym sezonie na narty i szukamy dobrej lokalizacji, trzeba się spieszyć.

Oferta Polska pojawiła się w tym roku kilka tygodni później niż zwykle i trwa jeszcze jej porządkowanie. Już teraz jednak widać, że organizatorzy stawiają na stałe punkty sprzedażowe i sprawdzone w ubiegłym roku atrakcje. Z cał pewnością prawdziwe oblężenie przeżyją stałe górskie ośrodki z Korbielowa, Białki Tatrzańskiej, Szklarskiej Poręby, Wisły, Szczyrku, Krynicy Górskiej i Zakopanego. Ubiegłoroczne ceny wahały się w przedziale od 700 do 1200 zł za osobę na 7 dni w opcji HB. W tym roku widełki cenowe się poszerzyły. Najtańsze wyjazdy dostępne są już za 430 zł, a najdroższe wyjazdy kosztować mogą nawet 2660 zł za osobę.

Polską specjalizacją stają się ośrodki SPA&Wellness , szeroko rozumianej odnowy biologicznej oraz odświeżone w ubiegłym sezonie narciarstwo biegowe. Tą modę z całą pewnością wykorzystają organizatorzy z Białowieży, Kaszub, Mazur czy stolicy narciarstwa klasycznego Jakuszyc k/Szklarskiej Poręby.

----------------------------------

Enovatis S.A. nowa spółka powstała z połączenia EasyGo.pl Sp. z o.o. i Wakacje.pl S.A.. Podmiot zarządza portalami turystycznymi związanymi ze światową turystyką wyjazdową - wakacje.pl i easygo.pl oraz portalem poświęconym w całości turystyce krajowej - wypoczynek.pl. Spółka należy do największych firm e-commerce działających na polskim rynku, ze sprzedażą powyżej 135 milionów złotych rocznie. Historia i 10-letnie doświadczenie w biznesie plasuje Enovatis na pozycji lidera sprzedaży wycieczek zagranicznych w internecie. Spółka z siedzibą w Gdańsku zatrudnia obecnie ponad 100 osób.

Wydrukuj

Kontakt

Klaudyna Mortka

Rzecznik Prasowy
Adres e-mail:
Tel.: +48 500 056 683

100% bezpieczeństwa

Korzystamy z najlepszych zabezpieczeń płatności.

Nr 1 w Internecie

Największa sprzedaż wycieczek przez Internet od 1999 r.

Jesteśmy członkiem Polskiej Izby Turystyki i akredytowanym agentem IATA.

zamknij Podziel się z nami...
Wyślij
Formularz został wysłany.

Dziękujemy za przesłanie uwag.