Enovatis na czele multiagentów

Enovatis SA, spółka, do której należą portale turystyczne Wakacje.pl i EasyGo.pl, ujawniła wyniki za 2014 rok. 26,6 mln zł przychodów ze sprzedaży wycieczek i 105 tys. klientów to wynik, który plasuje spółkę na pozycji największego multiagenta turystycznego w Polsce.
Więcej

Oferta touroperatorów coraz bogatsza

Co biura podróży przygotowały dla turystów w tym sezonie? Kto skorzysta ze zorganizowanych wyjazdów za granicę?
Więcej

Singiel na wakacjach

1/4 wszystkich wyjeżdżających na urlop Polaków to single. W przeciwieństwie do turystów z dziećmi single nastawieni są głównie na zwiedzanie i zabawę.
Więcej

Komunikaty prasowe: 2011

Jeśli nie Tunezja to gdzie?

2011-01-20
Ktoś traci, ktoś inny w to miejsce zyskuje. Prawda znana od wieków, a jej słowa przykleić można niemal do każdego zdarzenia. Także turystycznego. W ubiegłym roku z powodu wewnętrznych problemów ewidentnie straciła Grecja. W tym prawdopodobnie straci Tunezja. Media spekulują też o innych krajach Afryki Północnej. Czasami zbyt mocno, tworząc niekorzystne i nieuzasadnione na tą chwile podsumowania, a w konsekwencji mylne wskazania i nadinterpretacje. Jeśli jednak Tunezja ma stracić to kto może zyskać w jej miejsce? Gdzie powinniśmy wjechać, aby spokojnie odpocząć?

Iwona Sokołowska, dyrektor pionu sprzedaży w portalach turystycznych Wakacje.pl i EasyGo.pl wychodzi z prostego założenia - Odpocząć zwyczajnie trzeba. Czy będzie to urlop w Tunezji czy w Chorwacji, Bułgarii, czy Hiszpanii to już sprawa drugorzena oparta o indywiduualne decyzje klientów. Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie chcemy lecieć do Tunezji poszukajmy już teraz alternatywy kierunkowej. Dlaczego teraz? Bo za chwilę może być za późno.A ściślej mówiąc może być problem z miejscami w popularnych destynacjach i dobrych hotelach.

Przełożenie jest bowiem bardzo proste. Jeśli większość z nas wstrzyma się z zakupami teraz i liczyć będzie na last minute tuż przed urlopem może okazać się, że jest zbyt późno. Trzeba pamiętać, że mechanizm biznesu turystycznego jest inny niż hipotetyczne rozważania klientów. – Jeśli touroperator nie sprzeda zakładanej liczby ofert w promocji przedsprzedażowej wcześniej-taniej, to wcale nie przesunie tych miejsc na lipiec czy sierpień - a tak często niestety błędnie myślą klienci – tylko je zlikwiduje – tłumaczy typowy mechanizmy branży Iwona Sokołowska. Na rynek sprzedaży w szczycie trafi zaś tyle samo ofert typu last minute co zawsze. I tylko chętnych może być kilka razy więcej. Efekt? Ktoś nie poleci nigdzie, albo poleci tam, gdzie nie będzie zbyt zadowolony.

Jeśli więc warto kupić teraz, aby mieć pewność dobrego miejsca to czego szukać, aby poczuć się komfortowo i bezpiecznie? Iwona Sokołowska wskazuje, że beneficjentami problemów tunezyjskich, oprócz zawsze zyskującego Egiptu, mogą być w tym sezonie dwa kierunki: Turcja i Hiszpania.

Oba ze szczytu sprzedażowego ostatnich lat. Turcja w 2009 roku zajmowała druga pozycję w rankingu najbardziej popularnych kierunków kupowanych w Internecie z 15 proc. udziałem w sprzedaży. W ostatnim sezonie (rok 2010) utrzymała drugą lokację z 14 proc. wskaźnikiem sprzedażowym.

Hiszpania to fenomen turystyki stricte europejskiej. Od dwóch lat zajmuje 4 pozycję zestawienia i 8 proc. udział w sprzedaży internetowej. To dużo. Zwłaszcza, że kierunki europejskie zawsze przegrywają z dużo tańszymi kierunkami arabskimi.

[TABELA 1 - do pobrania na dole strony]

Co wpływa na tak dobre wyniki i sukces tych krajów? Wymieniać i opowiadać można w nieskończoność, ale warto poznać fakty, które w aspekcie turystycznym najlepiej oddają sukces tych kierunków:

TURCJA

1. Wyjątkowy, wysoki standard i poziom obsługi gości w hotelach,
2. Turcja to kolebka formatu ALL INCLUSIVE, rodzinnych wakacji z dziećmi oraz hoteli z przebogata infrastrukturą wypoczynkową w tym bardzo często z własnymi Aqua Parkami,
3. Największa oferta w sezonie LATO 2011 z możliwością wylotów z krajowych lotnisk regionalnych,
4. Kraj azjatycki, kultura arabska, ale gościnność i sposób myślenia o turystach stricte europejskie,
5. Perełki i cuda – otoczenie trzech mórz, styk dwóch kontynentów, Pamukkale, Kapdocja,
6. Bogactwo kuchni regionalnej i słynnych na całym świecie ciast, lodów i słodyczy,
7. Doskonałe miejsce zakupowe (ubrania, skóry, biżuteria, futra, etc.).

HISZPANIA

1. Atrakcyjne ceny jak na kierunek europejski (zazwyczaj dużo droższy niż kierunki arabskie),
2. Kontynent i 18 wysp, w tym 6 dostępnych z Polski (Majorka, Ibiza, Teneryfa, Fuerteventura, Gran Canaria, Lanzarote)
3. Wysoki standard zbliżony jakością do Polskiego. 3* w Hiszpanii to jak 5* w kierunkach arabskich,
4. Możliwość doskonałego połączenia wypoczynku na plażach i przy basenach ze zwiedzaniem – masa atrakcji w samej Hiszpanii, ale także tych poza jej granicami: Portugalia, Maroko, Malta, etc.
5. Hiszpania to pierwszy kraj, który otworzył się wyjątkowym programem promocyjnym na polskich Seniorów 55+; szczegóły na stronie programu Europe Senior Turism oraz u konsultantów sprzedaży ofert,
6. Cudowna kuchnia Śródziemnomorska i wyjątkowe bogactwo win,
7. Styk POP Turystyki (kontynent + Baleary: Majorka, Minorka, Ibiza, Formentera, Cabrera) oraz turystyki egzotycznej (Teneryfa, Fuerteventura, Gran Canaria, Lanzarote, El Hierro, La Palma, La Gomera oraz sześć mniejszych wysp: Alegranza, Graciosa, Montaña Clara, Lobos, Roque del Este i Roque del Oeste).

Turcja od lat walczy o pozycję czołowego kierunku wypoczynku rodzinnego. Pokładana sytuacja polityczna, pozytywne wskaźniki makro ekonomiczne i duży nacisk na rozwój sektora turystycznego, przede wszystkim w sferze jakości stawia ten kraj wysoko w zestawieniu.

Hiszpania mimo negatywnego PR-u gospodarczych pozostaje krajem otwartym, elastycznym cenowo z cudowna historią, pięknymi wyspami, wybrzeżami, miastami i mentalnością bliska każdemu Polakowi.

Oba kierunki mają jeszcze jedną zaletę. Są relatywnie bliskie w podróży, a wyloty z lotnisk regionalnych czynią je naprawdę atrakcyjną formą na najbliższy sezon.

[TABELA 2 - do pobrania na dole strony]

Niezależnie od zmian kierunkowych i wzrastającej szansy dla Turcji i Hiszpanii zdecydowanym pretendentem do tytułu lidera sezonu wciąż pozostaje Egipt. Kraj Faraonów, raf koralowych, piramid i beztroskiego wypoczynku w enklawach hotelowych nad Morzem Czerwonym od lat przyciąga największa liczbę polskich klientów. W całym roku 2009 było to 31 proc. sprzedaży internetowej, a w roku 2010 już 39 proc.. Egipcjanie do perfekcji opracowali wykorzystywanie narzędzi promocji, marketingu i PR-u, ale ich główną zaletą i najmocniejszą stroną jest monitoring bieżących zdarzeń i stała aktywność w budowaniu pozytywnych wrażeń. Połączenie walorów przyrody, historii, kultury z doskonałą infrastrukturą, całoroczną świetną pogodą, bliską odległością, przystępnością cenową i słynną już gościnnością turystyczną pozostawia ten kraj w bezpiecznej pozycji turystycznej gwiazdy AD 2011.

Pliki do pobrania
TABELA 1.jpg TABELA 2.jpg
Wydrukuj

Kontakt

Klaudyna Mortka

Rzecznik Prasowy
Adres e-mail:
Tel.: +48 500 056 683

100% bezpieczeństwa

Korzystamy z najlepszych zabezpieczeń płatności.

Nr 1 w Internecie

Największa sprzedaż wycieczek przez Internet od 1999 r.

Jesteśmy członkiem Polskiej Izby Turystyki i akredytowanym agentem IATA.

zamknij Podziel się z nami...
Wyślij
Formularz został wysłany.

Dziękujemy za przesłanie uwag.