Enovatis na czele multiagentów

Enovatis SA, spółka, do której należą portale turystyczne Wakacje.pl i EasyGo.pl, ujawniła wyniki za 2014 rok. 26,6 mln zł przychodów ze sprzedaży wycieczek i 105 tys. klientów to wynik, który plasuje spółkę na pozycji największego multiagenta turystycznego w Polsce.
Więcej

Oferta touroperatorów coraz bogatsza

Co biura podróży przygotowały dla turystów w tym sezonie? Kto skorzysta ze zorganizowanych wyjazdów za granicę?
Więcej

Singiel na wakacjach

1/4 wszystkich wyjeżdżających na urlop Polaków to single. W przeciwieństwie do turystów z dziećmi single nastawieni są głównie na zwiedzanie i zabawę.
Więcej

Komunikaty prasowe: 2010

Po 3 kwartałach Enovatis wyprzedza konkurencję

2010-11-30
Mimo drugiego trudnego dla branży roku i wynikających z tego spadków w sprzedaży Enovatis pozostaje liderem e-turystycznego rynku. Wynik netto gdańskiej spółki po 3 kwartałach 2010 roku jest o ponad 2 mln złotych lepszy od drugiego gracza w tym segmencie. Wrocławski Travelplanet.pl S.A. w połowie listopada ogłosił raport kwartalny za pierwszych 9 miesięcy tego roku. Enovatis S.A. jako spółka nie zobligowana do prezentacji swoich finansów po raz kolejny otwarcie publikuje swoje wyniki cząstkowe i porównuje je z giełdową konkurencją.

Po 9 miesiącach pracy Enovatis zanotował 10 proc. spadek w swoich przychodach w porównaniu do roku 2009. Mimo to końcowy wynik netto spółki jest o 2 mln lepszy od konkurencji.

Gdańszczanie potwierdzają tym samym bezpieczną pozycję firmy na rynku, ale z otwartą przyłbicą przyznają, że nie uniknęli potknięć. Zgodnie z przyjętą strategią Enovatis S.A. (po połączeniu firm Wakacje.pl S.A. i EasyGo.pl Sp. z o.o.) skupiła się na optymalizacji swojej działalności, redukcji kosztów i zwiększeniu przychodów – Nie ścigamy się w tym roku o wielkość sprzedaży, a raczej o rentowność – komentuje krótko Michał Pilkiewicz, Prezes Zarządu Enovatis S.A.

Problemem wpływającym na wysokość sprzedaży, nie tylko dla Enovatis, ale i całej branży turystycznej były z całą pewnością zdarzenia rynkowe w przełomu 1 i 2 kwartału oraz upadki 2 biur podróży pod koniec ścisłego sezonu letniego - Organizacja branży przypomina naczynia połączone. Jeśli w jednej kolbie pęknie szkło w innych automatycznie ubywa wody – zauważa Pilkiewicz.

Niższe wzrosty w sprzedaży to także efekt zmian systemowych i technologicznych , które zgodnie z założeniem fuzji musiały zajść w organizacji Enovatis. W tej chwili większość procesów została zakończona – Na szczęście, podobnie jak często bywa przy szczepieniach, było to tylko chwilowe osłabienie, a nie choroba – konkluduje wątek Pilkiewicz.

Drugi trudny sezon na rynku turystycznym przyniósł ze sobą zmiany także w strategiach marketingowych. Trudno było nie zauważyć kampanii Travelplanet.pl w internecie. Ma to swoje plusy w postaci wyższej niż Enovatis sprzedaży bieżącej, ale nie można nie zauważyć jej minusów, czyli kosztów. A te co widać w zestawieniu wpłynęły wyraźnie na wynik końcowy i dwumilionową różnicę na korzyść Enovatis. Michał Pilkiewicz podkreśla, że strategia Enovatis jest długoterminowa – Z pełną rozwagą dostosowaliśmy nasze akcje i kampanie reklamowe do sytuacji na rynku i zdarzeń jakie miały miejsce. Patrzeliśmy nie tylko na chwilę obecną, ale także w przód. Byliśmy być może mniej widoczni reklamowo, ale taka polityka pozwoliła nam na osiągnięcie dodatniego wyniku końcowego i bezpieczne inwestowanie w kolejne projekty.

A tych projektów Enovatis nie brakuje. Jeszcze w tym roku startują rozbudowane segmenty sprzedaży biletów lotniczych oraz rezerwacji hoteli w Polsce i na świecie. Inwestycja w projekty, technologie, ludzi i licencję ma przynieść pierwsze, dodatkowe zyski już po II kwartale 2011. A to jeszcze nie wszystko. – Nasz wynik już teraz mógłby być lepszy o co najmniej 20 proc., gdyby nie koszty długofalowych projektów inwestycyjnych, które uruchomiliśmy pod koniec pierwszego półrocza tego roku – zdradza Michał Pilkiewicz. – Po ich wdrożeniu liczymy na co najmniej kilkadziesiąt milionów złotych i to już w przyszłym roku. Zapewniam, że to będzie prawdziwa rewolucja na rynku turystycznym.

Management Enovatis szacuje zamknięcie tego roku z wynikiem na poziomie ponad 117 mln sprzedaży w obszarze sprzedaży interentowej.

Pliki do pobrania
PO-3Q-2010.jpg
Wydrukuj

Kontakt

Klaudyna Mortka

Rzecznik Prasowy
Adres e-mail:
Tel.: +48 500 056 683

100% bezpieczeństwa

Korzystamy z najlepszych zabezpieczeń płatności.

Nr 1 w Internecie

Największa sprzedaż wycieczek przez Internet od 1999 r.

Jesteśmy członkiem Polskiej Izby Turystyki i akredytowanym agentem IATA.

zamknij Podziel się z nami...
Wyślij
Formularz został wysłany.

Dziękujemy za przesłanie uwag.